CASE STUDY

Kracht Recruitment

210 gerealiseerde leads in drie maanden tijd

De Uitdaging

Kracht groeide hard en gebruikte al een omni-channel approach om online goed zichtbaar te zijn. Echter bleven de paid social kanalen wat achter. Daarvoor zijn we een samenwerking aangegaan en zijn de volgende uitdagingen in kaart gebracht:

  • Merkbekendheid en website verkeer via social media verhogen
  • Een toename in het aantal sollicitaties dankzij social media advertising
  • Verder ontwikkelen van in-house capabilities van de teamleden om zelfstandig aan de slag te kunnen met deze kanalen

De Oplossing

We zijn begonnen met het realiseren van een Quick Wins Rapport, waarin we mogelijkheden voor verbeteringen over de online aanwezigheid van het bedrijf besproken hebben. Daarnaast hebben we een roadmap gerealiseerd waarbij doelstellingen in kaart gebracht zijn en de social advertising campagne gekoppeld werd aan deze doelstellingen.

Daarna is de merkbekendheid verhoogt door het uitvoeren van een social media advertentiestrategie. Het doel hiervan was om een meetbare toename in het aantal solliciaties te realiseren voor Kracht Recruitment.

Daarnaast was het belangrijk om om kennis en ervaring over te dragen, zodat er binnen Kracht Recruitment meer kennis, ervaring en competenties rondom social advertising ontstaat.

Het Resultaat

We hebben de volgende resultaten behaald:

  • Website optimalisaties zijn doorgevoerd om de conversie over de algehele website te verhogen
  • We hebben ruim 350.000 professionals in de bouw en techniek bereikt op social media
  • Deze leadgen strategie heeft gerealiseerd in ruim 210 leads (met telefoonnummer) in 3 maanden
×