6 Redenen om voor een interim online marketeer te kiezen

Je komt handen tekort op het gebied van online marketing en hebt (tijdelijk) versterking van een online marketing professional nodig. Wat doe je dan? Neem je iemand aan of huur je een bureau in dat op afstand jouw online marketing beheert?

Deel deze post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Er zitten nogal wat haken en ogen aan beide oplossingen. Waarom zou je niet voor een ideale tussenoplossing gaan? Namelijk, het inzetten van een interim online marketeer. In dit artikel geven we op basis van onze eigen ervaringen de 6 belangrijkste redenen om voor een interim online marketeer te kiezen.

1. Behoud focus op je kerntaken

Laat je medewerkers focussen op het werk waar ze voor aangenomen zijn en waar ze goed in zijn. Laat het ontwikkelen van bijvoorbeeld een digitale strategie over aan professionals. Het opzetten van een online campagnes is niet zo moeilijk, het succesvol inzetten ervan is echter een ander verhaal. Je personeel werkt aan die dingen waarvoor ze aangenomen zijn, terwijl de online marketingspecialist de marketingactiviteiten uitvoert.

2. Een frisse kijk op je strategie

Omdat je zelf diep in de materie zit is het vaak lastig om objectief naar je eigen marketingstrategie en activiteiten te kijken. Je wordt blind voor je eigen fouten. Dit terwijl je fouten van anderen vaak direct kunt corrigeren. Een frisse blik op je online marketingstrategie zorgt vaak voor nieuwe en onafhankelijke inzichten. 

“Omdat je zelf diep in de materie zit is het vaak lastig om objectief naar je eigen marketingstrategie en activiteiten te kijken.”

3. Ben flexibeler met je organisatie

Extra capaciteit nodig? Flexibiliteit is erg belangrijk om online resultaten te behalen. Erg fijn dus als je eenvoudig over extra capaciteit kunt beschikken wanneer nodig of juist gemakkelijk afschaalt wanneer niet meer nodig. 

Flexibiliteit vertaalt zich ook in het traject voordat er gestart wordt met de werkzaamheden. Een interim online marketeer kan vrijwel direct beginnen. Als je daarentegen iemand wilt aannemen voor een marketingfunctie en ben je al snel een aantal maanden verder voordat je een geschikte marketeer hebt gevonden die past bij jouw organisatie, contracten hebt getekend, apparatuur geregeld etc. 

Interim online marketeers werken vaak in-house

4. Denk meer ‘out-of-the-box’

Het doorbreken van gewoontes is lastig. Veel bedrijven erkennen wel dat het anders moet en zijn daarom ook bezig met een digitale transformatie. Maar ondanks dat horen we nog vaak de ‘zo doen we het altijd al’ als er gevraagd wordt waarom bepaalde taken worden uitgevoerd. Een externe blik stimuleert jouw organisatie om nieuwe inzichten in je bedrijf te verkrijgen en je bedrijfsdoelen sneller te behalen. 

5. Tijdelijk extra capaciteit

In deze snel veranderende tijden kunnen capaciteitsproblemen ontstaan binnen jouw organisatie. Een interim marketeer kan je tijdelijke capaciteitsprobleem gemakkelijk opvangen. Het opvangen van de werkzaamheden door collega’s lukt vaak niet omdat ze er zowel de tijd als de expertise niet voor hebben. Tijdelijk iemand anders aannemen kost veel tijd en moeite.

Daarnaast is het inhuren van een interim online marketeer uitermate geschikt voor een tijdelijke aanstelling, of om een periode van ziekte- of zwangerschapsverlof te overbruggen.

Onze interim marketeers beschikken over alle benodigde apparatuur en software om bijvoorbeeld video’s te produceren.

6. Geen werkgeverslasten en -plichten

Als je een full time marketeer aanneemt kost je dat gemiddeld 49.800 euro per jaar (Caldera, 2019). Naast loonkosten moet je namelijk nog investeren in laptops, telefoon en bijvoorbeeld videoapparatuur. Wanneer je een interim online marketeer inhuurt betaal je alleen voor de daadwerkelijk uitgevoerde projecten. Daarnaast heb je geen zorgen als iemand ziek wordt en ben je flexibel om op- en af te schalen.  

Conclusie

Er zijn redenen genoeg om te kiezen voor een interim online marketeer. Van een frisse kijk op je strategie, flexibiliteit en kennisdeling, tot focus op je core business. Het is de ideale tussenoplossing om resultaten te behalen met online marketing. 

Ben je nog niet helemaal zeker of een interim online marketeer bij je past? Neem dan contact met ons op. We staan je graag te woord.

Tijd voor een Online Marketing Boost?

Wij van Skillable zijn hét digitaal consultancybureau bij uitstek. Met strategisch inzicht, de juiste marketing en nieuwste technologie gaan we tot het uiterste om resultaten te boeken voor jouw bedrijf. Van startende bedrijven, tot grote bedrijven die expertise of extra capaciteit nodig hebben. 

Wij werken veel bij onze opdrachtgevers in-house. Op deze manier leren wij jouw organisatie beter kennen en dat ziet je terug in de resultaten! Ben je op zoek naar een tijdelijke (interim) marketing-, strategie- of operations consultant? Ben je benieuwd welke oplossing het beste past bij de online doelstellingen van jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op! Of bel 024-6759554

Ontdek Meer

Digital Strategy

Digitale marketingtrends voor de rest van 2020

We zijn inmiddels al aanbeland in juni en veel ondernemers zijn benieuwd naar hoe de marketingtrends er de komende tijd uit zullen zien. Laten we vooruitkijken naar wat de komende kwartalen ons te bieden hebben. Een goede ondernemer kijkt niet alleen vooruit, maar blikt eveneens terug op voorgaande ontwikkelingen en wat de impact daar dan van geweest is op zijn of haar bedrijf.

BENIEUWD NAAR DE MOGELIJKHEDEN VOOR JOUW BEDRIJF?

Wij zorgen dat je relevant blijft in deze snel veranderende digitale wereld.

Bas profiel rond 2

Bas van Lieshout
Digital Strategy

×